söndag 7 juli 2013

Min dag i Malmö

Att det varit tyst här på bloggen ett par dagar beror på att jag är på resande fot igen. Den här gånger är jag och D i Malmö. Vi bor på SAS Radisson Blu och i går gjorde vi en utflykt till Köpenhamn. Därifrån har jag dåligt med bilder men min dag i Malmö kan du följa nedan. 



Efter frukosten gick vi till Lilla Torg och fikade. Sedan gick jag till Form och Designcenter som ligger i närheten och tittade på utställningar och fint konsthantverk. Och givetvis köpte jag en sak att ta med hem. Vad det var visar jag senare i veckan.









Ett besök på Malmös Konstmuseum fanns också med på att-göra-listan. Museet ligger i slottet och jag såg bl.a. en utställning om 20-30-tals mode.


Väggmålning av Carl Larsson.


Efter konstrundan gick jag till Svenssons i Lammhult som har butik i centrala Malmö.
 

Och nu sitter jag i lobbyn på hotellet och njuter av ett glas rosechampagne medan jag väntar på D som har skrivit matchen mellan Gefle och Malmö FF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar